Bezpečnosť a zdravie zamestnancov ako aj zákazníkov Slovenskej pošty je základnou prioritou spoločnosti. Slovenská pošta robí podľa slov jej špecialistky pre styk s verejnosťou Evy Rovenskej všetko pre to, aby vytvorila bezpečné prostredie na pobočkách tak pre zamestnancov ako aj pre zákazníkov.

(startitup.sk)

Podľa nej je však potrebné, aby zamestnanci a zákazníci prijaté opatrenia pokojne a zodpovedne dodržiavali.

“V Slovenskej pošte situáciu neustále sledujeme. Prijali sme preventívne ochranné opatrenia, pri ktorých sa riadime pokynmi kompetentných autorít, teda Krízového štábu Slovenskej republiky (SR), Úradu verejného zdravotníctva SR, Hlavného hygienika SR, Ministerstva zdravotníctva SR ako aj akcionára Ministerstva dopravy a výstavby SR. Preventívne ochranné opatrenia koordinujeme aj s Úradom pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb SR”

– povedala Rovenská.

Slovenská pošta patrí nielen k najväčším zamestnávateľom na Slovensku, jej pobočky sú aj miestom, kde sa môže denne stretnúť niekoľko tisíc obyvateľov. S cieľom ochrániť zdravie a bezpečnosť zamestnancov ako aj zákazníkov na pobočkách a v teréne prijala Slovenská pošta nasledovné opatrenia:

– Obsadenosť jednotlivých pobočiek je monitorovaná a regulovaná. Zákazníci si môžu stiahnuť elektronický vyvolávací lístok aj z mobilnej aplikácie Slovenskej pošty. Vyťaženosť pobočiek sledujú namieste poverení zamestnanci a pracovníci bezpečnosti, ktorí zodpovedajú za plynulý chod prevádzky a udržanie limitu počtu zákazníkov v priestoroch pobočky. Dovoľujeme si upozorniť zákazníkov, že ich v prípade vysokej vyťaženosti pobočky požiadajú zodpovední pracovníci počkať na poradie mimo uzatvoreného priestoru pobočky, napr. pred budovou pošty.

– Zákazníkom zároveň odporúčame vyhnúť sa návšteve pobočiek a ak je to možné, vybaviť potrebné záležitosti formou online služieb Slovenskej pošty, cez mobilnú aplikáciu Slovenskej pošty alebo počkať na upokojenie situácie. Ak musia pobočku navštíviť, žiadame ich dodržiavať primeraný odstup nielen od ďalších čakajúcich zákazníkov, ale aj od našich zamestnancov, kde žiadame vybaviť vec rýchlo bez zdržania;

– Priestory pobočiek sú častejšie čistené, dezinfikované a vetrané. Osobitne sú dezinfikované priestory pobočiek, v ktorých blízkosti bol výskyt koronavírusu potvrdený;

– Všetky pracoviská Slovenskej pošty, kde sú otvorené priestory a zamestnanec je so zákazníkom vpriamom kontakte, ako aj doručovatelia a kuriéri budú prioritne vybavené respirátormi, dezinfekčnými prostriedkami a ochrannými rukavicami.

V prípade, že si situácia v konzultácii s kompetentnými autoritami vyžiada obmedzenie otváracíchhodín pobočiek, zatvorenie pobočiek, či iných prevádzkových priestorov Slovenskej pošty, alebo pozastavenie doručovania v určitých lokalitách, Slovenská pošta bude verejnosť okamžite informovať.

“Informácie poskytneme zákazníkom prostredníctvom internetovej stránky na www.posta.sk, cez facebookový profil Slovenskej pošty, ako aj informačnými letákmi priamo na pobočkách. Tiež môžu klienti o konzultáciu, či informácie o situácii na konkrétnej pobočke požiadať telefonicky (infolinka 0850 122 413), alebo písomne naše Zákaznícke centrum (zakaznickyservis@slposta.sk)”

– približuje špecialistka pre styk s verejnosťou.

Pri manipulácii so zásielkami platia rovnaké pravidlá a postupy ochrany zdravia ako doteraz.

“Ide najmä o používanie osobných ochranných pracovných prostriedkov, oblečenia, obuvi či rukavíc ako aj použitie ochranných rúšok na tvár a dezinfekčných prostriedkov. Vzhľadom na aktuálnu situáciu možného zvýšeného prenosu ochorení z človeka na človeka (tzv. chrípkovéobdobie a ďalšie) zamestnanci absolvujú pravidelné aj mimoriadne školenia o používaní osobných ochranných pracovných prostriedkov práve pre tento účel. Pre zamestnancov v teréne, napríklad doručovateľov, a na väčších pobočkách so zvýšeným počtom návštevníkov sú k dispozícii aj špeciálne antibakteriálne a dezinfekčné prípravky.”

Okrem štandardných ochranných a hygienických postupov Slovenská pošta svojich zamestnancov usmernila v dodržiavaní dôležitých mimoriadnych hygienických postupov, ktoré vychádzajú z odporúčania Hlavného hygienika SR ako napríklad časté umývanie rúk.

“Aj naďalej platí, že z dôvodu pretrvávajúceho šírenia koronavirusu v Taliansku, je v záujme bezpečnosti pozastavené doručovanie do rizikových oblastí. Poštu tam nie je možné doručiť. Preto Slovenská pošta neprijíma zásielky, ktoré chcú zákazníci doručiť do týchto oblastí Talianska. Kompletný zoznam oblastí a regiónov na www.posta.sk

– informuje Eva Rovenská.

Obmedzenia v medzinárodnej leteckej doprave pretrvávajú, nakoľko letecké spoločnosti predĺžili embargo týkajúce sa Číny, Macaa a Hongkongu predbežne do 28. marca 2020. “Slovenská pošta aj naďalej neprijíma zásielky, ktoré chcú zákazníci doručiť do týchto oblastí. Toto opatrenie uplatnila Slovenská pošta rovnako ako ostatné štáty sveta v súvislosti so zrušením alebo zmenou letov medzinárodných leteckých prepravcov z alebo do Číny, ktorých snahou je tak zamedziť šíreniu koronavírusu. Opatrenie platí od 4. februára 2020. O vývoji aktuálnej situácie s doručovaním budeme zákazníkov vopred informovať,” uzatvára.

Značky:, , , ,

Pridám komentár
Čítajte viac

Prihláste sa na odber nášho newsletteraa my vám pošleme najaktuálnejší REflex magazín

Zaregistrujte sa na odber newsletteru

Prosím čakajte...

Ďakujeme za registráciu!

Šahy Slovensko
Najčítanejšie