Šahy. Dostali sme oficiálnu odpoveď na naše otázky, bol nám k dispozícii Matej Mészáros, vedúci prevádzky.
Ako sa pandemická situácia dotkla podniku?
Stav pandémie udrela náhle. Z jednej strany neustále kolísanie objednávok, s tým spojené chaotické plánovanie výroby, z druhej strany optimálne zavedenie protiepidemiologických pravidiel. Výzvou bolo aj zabrzdenie paniky, náš jeden výrobok bol dopravovaný talianskymi dopravcami. Ale vďaka rýchlym reakciám a zodpovednému prístupu zamestnancov sa vo firme nikto nenakazil.
Bola prerušená výroba? Ak áno, odkedy dokedy?
Náš podnik disponuje deleným portfóliom. Naraz prebieha výroba nových automobilov a náhradných dielov. V rámci toho prebieha výroba rozličných náhradných dielov pre motory s vnútorným spaľovaním, ako aj pre elektrické motory.
A tak boli oddelenia, ktoré museli pracovať v 4-smennej prevádzke a sú oddelenia, v ktorých stojí práca od marca až po dnešný deň.
Bolo treba niekoho prepustiť?
Bohužiaľ sme boli nútení pristúpiť k prepúšťaniu, na dôvažok ukázalo sa, že trh sa oživuje veľmi pomaly a náš vlastný kapitál má tiež svoje hranice.
Možnosti štátnej pomoci využívame, ale aj tieto prostriedky ponúkajú tiež iba určitú kompenzáciu.
Aké opatrenia ste zaviedli na minimalizáciu šírenia nákazy?
V plnej miere sme zaviedli štátom predpísané pravidlá. Vykonali sme komplexnú dezinfekciu a zaviedli sme extra sanitárne procesy. Nosenie rúšok sme urobili povinným a merali sme telesnú teplotu. Takto sme dokázali minimalizovať nebezpečenstvo nákazy.
Aký veľký hospodársky pokles spôsobilo uplynulé obdobie?
Výpadok výroby v uplynulých mesiacoch mal vrchol pri 60 percentách. Nepočítame s tým, že ešte tohto roku sa dosiahnu hodnoty namerané na začiatku roka. Ľudia si lepšie premyslia svoje výdavky. Ale určité rozvojové projekty, v súvislosti napr. so zavedením nových výrobkov alebo výstavbou novej haly skladu zatiaľ pokračujú bez prerušenia.
foto: hornlein.com
Pridám komentár